Lamiwood zegt sorry

Begin 2018 besloot ik samen met een stille partner op zoek te gaan naar een bestaand bedrijf dat we konden overnemen en dat we wilden laten groeien tot een succesvolle en winstgevende onderneming. Na lang zoeken stuitten we op Lamiwood, opgericht in 2003. Wij zagen mooie toekomstmogelijkheden in het bestaande Lamiwood en kochten het bedrijf in augustus 2018.

We besloten de bestaande kosten te verlagen door meer de aandacht te vestigen op de digitale markt. We stelden vast dat de website verbeterd moest worden en besloten daarnaast de showroom te sluiten. Om meer omzet te behalen wilden we de bestaande website in eigen beheer nemen en het personeel dat in vaste dienst was, zou vervangen worden door freelance-personeel. Daarnaast wilden we graag de bedrijfsvoering stroomlijnen door met minder leveranciers te werken. Het bestaande pand werd daarop gesloten en het magazijn met de producten die waren overgenomen werden elders, goedkoper, ondergebracht.

Gedurende de overname waren er regelmatig momenten waarop er belangrijke besluiten moesten worden genomen die de toekomst van Lamiwood zouden bepalen. Omdat we in een digitaal tijdperk leven was het voor ons van belang om de website een nieuwe look te geven, online betalingen via mobiele telefoons mogelijk te maken en te zorgen dat we via Google beter te vinden zouden zijn.

De problemen begonnen toen de nieuwe website live ging en de bestellingen niet juist doorkwamen bij het magazijn. De aankoop en levering van producten raakte hiermee in de war en het nog onervaren personeel kon de werkdruk maar moeilijk aan door de vele vragen van klanten over niet aangekomen bestellingen of producten die verkeerd geleverd waren.

Door een gebrek aan kennis en tijd was de inkoop van producten niet op orde en was er onvoldoende voorraad, waardoor we de beloofde levertijd niet konden nakomen. De grote verscheidenheid aan leveringsdiensten zowel direct vanuit het magazijn alsmede verstuurd vanuit de leveranciers, veroorzaakte een situatie die uit de hand liep. Bovendien werden bestaande klanten niet altijd goed geholpen door onze klantenservice en dit resulteerde in een hele moeilijke periode die van december 2018 tot en met september van dit jaar zou duren.

We besloten niet op te geven en wilden koste wat het kost het bedrijf goed laten lopen. We hebben in het afgelopen jaar ontzettend hard gewerkt en op alle punten verbeteringen doorgevoerd:

We zochten hulp bij het optimaliseren van onze website; de communicatie naar het magazijn verloopt nu zonder fouten en bestellingen worden correct geleverd. Daarnaast is de website nu volledig functioneel en zijn er betere productfoto’s te vinden van ons aanbod. Ook is het betalen via factuur weer mogelijk en bieden we termijnbetalingen aan voor grote aankopen.

De inkoop verloopt nu goed zodat we een goede voorraad aan producten hebben en daarnaast hebben we een vervoersbedrijf gevonden dat betrouwbaar is en binnen de afgesproken levertijd bij u op de stoep staat. Onze producten zijn direct bij dit transportbedrijf ondergebracht en hierdoor kunnen bestellingen direct worden verpakt en verzonden. Zendingen binnen grote steden worden per fietskoerier gedaan.

We hebben nieuwe mensen ingehuurd, die zowel in ons magazijn als bij de klantenservice meer kennis van zaken hebben en graag willen bijdragen aan het succes van Lamiwood.nl.

Zoals velen van u gemerkt hebben, is de overname verre van soepel verlopen en het heeft ons veel tijd gekost om orde op zaken te stellen. Wij begrijpen dat het bestellen van producten bij ons voor de nodige problemen heeft gezorgd en het vertrouwen dat u in Lamiwood.nl had is door alle moeilijkheden waarschijnlijk sterk afgenomen. Hiervoor willen wij u onze oprechte excuses aanbieden, dus: Sorry!

We hebben echter veel geleerd en hebben weer goede hoop voor de toekomst van Lamiwood.nl.

In de komende periode willen wij ons voornamelijk richten op het behouden van de huidige service en daarnaast de communicatie naar onze klanten nog meer verbeteren. Tevens gaan we een nieuwsbrief versturen die u op de hoogte zal houden van al onze producten, aanbiedingen en vakkennis.
Ook kijken wij naar de mogelijkheden om traprenovaties inclusief montage te gaan verkopen om zo een extra stukje service te leveren.

Wij hopen dat u de kwaliteit van onze producten kunt blijven vertrouwen en zien u graag (terug) als klant.

Mocht u toch nog vragen hebben, twijfel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan open voor uw suggesties en horen graag hoe wij u in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijk groet,

Betaal in termijnen

Bij besteding tussen €250,- en €5000,-

Gratis verzending

Van bestellingen boven de €50,-

14 dagen bedenktijd

Niet goed? Geld terug!

Voor 12:30 uur besteld

Volgende werkdag in huis (indien op voorraad)

Corona-korting: Ontvang 10% korting op iedere bestelling boven de 150 Euro met kortingscode: Corona

Liever het huis mooier maken als je toch (verplicht) binnen zit?

Nu tijdelijk 10% korting op iedere bestelling boven de 150 Euro (met uitzondering van complete traprenovaties).

Wij bezorgen gratis, dus je hoeft je deur niet eens uit.

Gebruik in het winkelmandje of tijdens het afrekenen de kortingscode: Corona